BAKA > Kurumsal > Organizasyon Yapısı > Genel Sekreterlik > Muhasebe ve Ödeme Birimi

Muhasebe ve Ödeme Birimi

divider image
divider image

Muhasebe ve Ödeme Biriminin görev ve yetkileri şunlardır:

  • Yararlanıcıların İzleme ve Değerlendirme Biriminin teknik açıdan ve/veya mali açıdan uygun bulduğu ödeme taleplerini mali açıdan değerlendirmek ve uygun bulunması durumunda gerekli ödemeleri zamanında yapmak,
  • Desteklenen projelerin mali yönetimini kontrol etmek,
  • Sözleşme feshi, usulsüzlük vb. sebeplerden kaynaklanan geri ödemelerin takibini yapmak,
  • Ajansın sağladığı desteklerle ilgili mali açıdan yasal takip gerektiren işlemleri Ajans adına yürütmek.
  • Ajansın sağladığı desteklerin proje/faaliyet düzeyinde mali denetimini yapmak,
  • Muhasebe ve Ödeme Birimini sevk ve idare etmek,
  • İdari ve mali süreçleri yürütmek,
  • Kalkınma Kurulu ve Yönetim Kurulu toplantılarının ön hazırlık çalışmalarını yapmak,
  • Genel Sekreterin randevu ve ziyaret programını düzenlemek,
  • Ajans yazışmalarının tasnifini ve havalesini yapmak ve arşivlemek,
  • Kurum toplantılarının organize edilmesi konusunda Koordinasyon Birimi ile işbirliği halinde çalışmak,
  • Kurum toplantılarında alınan kararları duyurmak ve arşivlemek,
  • Ajansın insan kaynakları ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek,
  • Ajansın insan kaynakları politikasını belirlemek ve geliştirilmesini sağlamak,
  • Kurum irtibat ve iletişim veritabanı oluşturmak (Veritabanının İletişim Bilgileri, Kurum Bilgileri, Görüşme ve faaliyet geçmişi, CV ve çalışmalar vs. Detayları içermesi),
  • Hizmet içi eğitim programlarını ve ihtiyaç duyulan eğitimleri organize etmek,
  • Ajansın gelirlerini toplamak,
  • Yıllık çalışma programını ve bütçeyi konsolide etmek,
  • Yıllık çalışma programı ve bütçenin güncelleme ve gerçekleşmesini diğer birimlerle işbirliği içerisinde gerçekleştirmek,
  • Ajansın her tür ödeme evrakını hazırlamak, kontrol etmek, ödemeleri gerçekleştirmek ve arşivlemek,
  • Ajansın ilgili birimlerce tespit edilen ihtiyaçlarının teminini sağlamak,
  • Ajansın demirbaş eşya temini ile kayıt ve zimmet işlemlerini takip etmek,
  • Ajansın dış denetimi (her türlü harcama ve işlemlerini bağımsız denetim kuruluşlarca incelenmesi) için gerekli çalışmaları yapmak,
  • Mali verilerin Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemini (KBS) kullanarak Maliye Bakanlığına (Muhasebat Genel Müdürlüğüne) göndermek,
  • Ajansın kullanabileceği tanıtım ve işbirliği yöntem ve kanallarını tespit edip etkinliklerini değerlendirmek,
  • Ajans faaliyetleri çerçevesinde takip edilmesi gereken süreli yayınları araştırmak ve tespit etmek,
  • Yayın ve organizasyon faaliyetlerini düzenlemek ve takip etmek
  • Yerel ve ulusal basın ve halkla ilişkiler faaliyetlerini yürütmek
  • Ajansın kurumsal kimlik materyallerinin tasarım ve basım faaliyetlerini takip ederek ajansın görünürlüğünü sağlamak,
  • Kurum iletişim politikasının oluşturulması,
  • Tanıtım ve işbirliği potansiyellerinin tespiti, değerlendirilmesi, derecelendirilmesi, sınıflandırılmasını yapmak,
  • Tanıtım ve işbirliği çerçevesinde tüm kurumsal iletişimleri kayıt altına almak.